بهترین مادربردهای گیمینگ 2022

انتخاب درست و مناسب ­ترین مادربرد گیمینگ یک مرحله ضروری هنگام جمع ­آوری و یا ارتقاء سیستم گیمینگ شما است. حتی اگر قطعاتی مانند پردازنده­ ها و کارت­ های گرافیک بیشترین توجه را به خود جلب کنند. در اصل، هر یک از این قطعات باید روی مادربرد متصل شوند. اندازه مادربردی که باید انتخاب کنید بستگی به کیس رایانه شخصی شما دارد و همچنین سوکت و چیپست مادربرد تعیین می­کند که کدام پردازنده را می­توانید روی آن نصب کنید.
اگر مطمئن نیستید که هنگام انتخاب بهترین مادربرد گیمینگ باید به دنبال کدام چیپست مادربرد باشید و یا سوالات دیگری در مورد انتخاب یک مادربرد گیمینگ مناسب برایتان پیش آمده، پیشنهاد می­کنیم مقاله­ ی پیشین ما را در مورد "
معرفی مادربرد و راهنمای خرید مختصر و کاربردی" مطالعه کنید.



نکات کلیدی خرید مادربرد گیمینگ

هنگامی که به دنبال خرید مادربرد هستید، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. اولین مورد این است که از کدام پلتفرم می­خواهید استفاده کنید: اینتل یا AMD. مورد بعدی چیپست است. این ویژگی‌ها (و قیمت) مادربرد شما را تعیین می‌کند.
پردازنده­ ای که قصد استفاده از آن را دارید نیز می­تواند مهم باشد. تصمیم­گیری در مورد پردازنده ­ی
AMD  و یا Intel می­تواند جستجوی شما را برای انتخاب یا خرید مادربرد به میزان قابل توجهی محدود کند. در نظر داشته باشید که مادربرد­های اینتل با چیپست اینتل سازگار هستند و فقط با پردازنده ­های این شرکت کار می­کنند و همچنین در مورد AMD­ها، شما نمی­توانید به صورت فیزیکی یک سی پی یو اینتل را روی مادربرد AMD نصب کنید.
وقتی صحبت از قیمت مادربرد می­شود، توصیه می شود که مبلغ مناسبی را برای یک مادربرد در نظر بگیرید. مطمئن شوید که قطعات با کیفیت بالا و خنک ­کننده مناسب دریافت کنید تا هنگام بازی و یا اجرای برنامه­ های سنگین با مشکل داغ شدن مواجه نشوید، مخصوصا اگر قصد دارید از طریق اورکلاک فشار بیشتری را به سیستم وارد کنید. قطعاتی مانند
VRM در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند.

مادربردی که انتخاب می­کنید تا زمانی می­توانند روی سیستم شما باقی بمانند که پردازنده شما بتواند آنچه شما نیاز دارید را انجام دهد. تا زمانی که نیازی به ارتقاء
CPU نداشته باشید، می­توانید مقداری رم سریع­تر و با ظرفیت بالاتر نصب کنید، فضای ذخیره ­سازی را ارتقاء دهید و یکی از بهترین کارت­های گرافیک گیمینگ را دریافت کنید. اگر تمایل دارید که فقط یک بار مادربرد بخرید و برای چندین سال نیازی نباشد تا مادربرد دیگری را تهیه کنید، پیشنهاد می­کنیم یکی از بهترین مادربردها را انتخاب کنید تا با خیالی راحت برای چندین سال از خرید مجدد یک مادربرد بی نیاز شوید.

مادربردهای کوچکتر اسلات ­ها و امکانات کمتری دارند. مادربردها در سه اندازه اصلی هستند. از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین، ATX، Micro-ATX و Mini-ITX وجود دارد. مادربردهای مینی اسلات امکانات کمتری را ارائه می­ دهد. توصیه می­کنیم برای استفاده مناسب و طولانی مدت از یک مادربرد از اندازه ATX استفاده کنید. پورت­ هایی که یک مادربرد در اختیارتان قرار می­دهد را بررسی کنید تا مطمئن شوید به درستی و اندازه کافی دسترسی به پورت ­ها را داشته باشید.

برای انتخاب لوازم الکترونیکی باکیفیت با کارشناسان حاضر در فروشگاه تک رایان تماس حاصل فرمائید تا از یک مشاوره درست و رایگان بهره ­مند شوید. همچنین برای خرید مادربرد گیمینگ شما می توانید به صفحه مادربردها در فروشگاه تک رایان مراجعه کنید.


مادربرد Gigabyte Z690 Aorus Pro

Z690 Aorus Pro یک مادربرد میان رده Alder Lake است که دارای چهار سوکت M.2 به روز شده است. از پردازنده­ های نسل دوازدهم اینتل سری Core پشتیبانی می­کند. این مادربرد دارای دو کانال DDR5 بدون بافر غیر ECC است. طراحی قدرتمند VRM دیجیتال هیبریدی دوقلو 16+1+2 با 90 آمپر DrMOS با خازن­ های پلیمری تانتالیوم همراه با طراحی پیشرفته حرارتی کاملا پوشیده و هیت سینک­های ماسفت با پوشش بالا، گاردهای حرارتی بزرگ شده با قیمت مقرون به صرفه به یکی از پرطرفدارترین مادربردهای موجود در بازار تبدیل شده است.
 

                                    
 

مشخصات مادربرد Gigabyte Z690 Aorus Pro

فرم فاکتور: ATX

چیپست: Intel Z690

سوکت: LGA1700

تعداد اسلات رم: 4 عدد

چهار عدد سوکت M.2

دارای یک پورت USB Type-C, with USB 3.2 Gen 2x2 support

دارای یک پورت DisplayPort



مادربرد
ASRock Z690 Extreme WiFi 6E

مادربرد Z690 Extreme WiFi 6E شرکت ASRock یک مادربرد Z690 خوش­فرم و با طراحی زیباست که می­توانید آن را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه تهیه کنید. با ظاهری کاملا مشکی و مملو از RGB با تعداد زیادی گزینه ذخیره سازی همراه با هشت پورت SATA و سه سوکت M.2 ارائه می­شود. مادربرد ASRock Z690 Extreme WiFi 6E با نسل دوازدهم پردازنده­ های اینتل سازگار است. دارای آخرین فناوری SPS (Smart Power Stage) است که برای نظارت بر جریان و دمای هر فاز بهینه شده است، بنابراین با افزایش عملکرد این امکان را دارد که توان نرم‌تر و منظم‌تری را به CPU ارائه می‌کند. با استفاده از آخرین PCI Express 5.0 قادر به اجرای پهنای باند خیره کننده 128 گیگابایت بر ثانیه است. علاوه بر روشنایی داخلی RGB، دارای هدرهای RGB داخلی و هدر RGB آدرس پذیر است که به مادربرد دسترسی می­دهد تا به دستگاه­های LED سازگار مانند فن­ های پردازنده، خنک کننده­ ها، شاسی و غیره متصل شود.

                                      


مشخصات فنی مادربرد
ASRock Z690 Extreme WiFi 6E

فرم ظاهری: ATX

چیپست: Intel Z690

سوکت: LGA1700

اسلات: 4x288pin

پورت USB(1) USB 3.2 Gen 2, Type-C (10 Gbps), (1) USB 3.2 Gen 2 (10 Gbps), (4) USB 3.2 Gen 1 (5 Gbps)

Wi-Fi 6E و دو پورت اترنت


مادربرد گیمینگ ASUS ROG Strix X570-E WIFI II

انتخاب درست مادربرد بسیار مهم است، اما انتخاب آن نیز چالش برانگیز است، تا زمانی که مادربردی را بخرید که با CPUی که قصد نصب آن را دارید مطابقت داشته باشد. قطعات با کیفیت بالا و بهترین چیپست AMD مادربرد ROG Strix X570-E WIFI II را به یکی از بهترین مادربردهای موجود در بازار برای سیستم­ های شخصی کرده است. ممکن است این مادربرد تمام ویژگی­ هایی که شما به دنبالش هستید را نداشته باشد، اما به قدری قوی است که بسیاری از انتظارات شما را برآورده کند. نسل پردازنده ­های Ryzen AMD بر اینتل تسلط دارد و مادربرد ASUS ROG Strix X570-E WIFI II کاملا این را نمایش می­دهد. نصب حداکثر 128 گیگابایت رم با استفاده از چهار اسلات DIMM ارائه شده امکان­پذیر است.

تعادل بین عملکرد و قیمت همراه با قطعات باکیفیت در مادربرد ROG Strix X570-E Gaming WiFi II یکی از عوامل مهم در انتخاب آن است که شما می­توانید آن را در سراسر مادربرد ببینید. انتخاب پورت­ها نیز برای سال 2022 بسیار مناسب است. ایسوس شامل DisplayPort و HDMI (برای پردازنده‌های Ryzen با گرافیک یکپارچه)، خروجی نوری S/PDIF، شبکه 2.5 گیگابایتی، Wi-Fi، هفت پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A و همچنین یک USB 3.2 Gen 2 USB-C اضافی است. بنابراین به راحتی می­توانید تمام لوازم جانبی گیمینگ مورد علاقه­ ی خود را به آن متصل کنید.


                                                  

مشخصات فنی مادربرد گیمینگ ASUS ROG Strix X570-E WIFI II

فرم فاکتور: ATX

چیپست: AMD X570

سوکت: AM4

تعداد اسلات رم: 4x288pin

پورت USB: 8x USB 3.2 Gen 2- 5 x USB 3.0

دارای یک پورت DisplayPort

دارای یک پورت HDMI

دارای RGB



مادربرد
MSI PRO Z690-A WIFI

مادربرد
MSI PRO Z690-A WIFI یکی از برترین مادربردهای موجود در بازار است که با سوکت LGA 1700 از پردازنده‌های نسل دوازدهم Intel Core، Pentium Gold و Celeron پشتیبانی می­کند. شما می­توانید از تجربه سریع لایتنینگ با اسلات PCIe 5.0، Lightning Gen4 x4 M.2، USB 3.2 Gen 2x2 بهره ­مند شوید. طراحی هیت سینک پیشرفته در این مادربرد برای سیستم­ های با کارایی بالا و کارهای بدون وقفه ساخته شده ­اند. با شبکه ارتقاء یافته­ ی Wi-Fi 6E اینتل برای استفاده حرفه­ ای و چند رسانه ­ای، اتصال شبکه ­ای امن، پایدار و سریع را به کاربر ارائه می­دهد.


                                  



مشخصات فنی مادربرد
MSI PRO Z690-A WIFI

فرم فاکتور: ATX

چیپست: Intel Z690

سوکت: LGA 1700

تعداد اسلات رم: 4x288pin

پورت USB: , USB 3.2 Gen 2x2 Type-C , USB 3.2 Gen 2 Type-A 2x USB 3.2 Gen 1 Type-A

دارای یک پورت DisplayPort

دارای یک پورت HDMI

دارای RGB












 

منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 29 آبان 1401
  • Amirreza Tajik
  • 1005

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025