هدست گیمینگ و معمولی چه تفاوت هایی دارند؟

با نگاهی به بازار متوجه خواهید شد که در حال حاضر مدل­ های متعددی از هدست ها وجود دارند که انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. این تا حدی به لطف موفقیت برندهایی مانند سونی، بوز، بیتس و غیره است. وقتی به هدفون ­ها نگاه می­کنید، می­بینید که آنها در سه دسته اصلی قرار می­گیرند. هدفون ­های مصرفی هدفونی هستند که بیشتر افراد هنگام قدم زدن و گوش دادن به موسیقی از آن استفاده می کنند. هدفون استودیویی هدفون با کیفیت بالاتری است که در ضبط های استودیویی توسط افراد حرفه­ ای استفاده می­شود. هدفون ­های بازی با ویژگی­ های خاصی ساخته شده­ اند که برای گیمرها مفید است.

 

                                                                                    

افکت­ های صوتی و موسیقی متن بازی یکی از ویژگی­ های اثرگذار در بدست آوردن یک تجربه ی خوب از بازی­ های رایانه ­ای است. برای افزایش سطح کیفیت بازی رایانه ای باید تجهیزات مناسبی داشته باشید که یکی از آنها داشتن اسپیکر حرفه­ ای و یا یک هدست گیمینگ می­شود. با این وجود برخی از کاربران ممکن است متوجه تفاوت بین هدست گیمینگ با هدست معمولی نشوند. بنابراین با ما همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به آنچه که با یک ست هدفون بازی به دست می آورید و اینکه چرا اکثر گیمرها احتمالا هدست­ های بازی را به مدل­ های مصرف ­کننده ترجیح می­دهند.

 

دلایل خرید هدست گیمینگ

یکی از دلایل استفاده از هدست گیمینگ این است که راحتی میکروفون و هدست را در یک مکان ارائه می­دهند. تا چند سال پیش کیفیت میکروفن هدست گیمینگ چشمگیر نبود و پیشنهاد میشد که از میکروفن جداگانه استفاده کنید. اما اخیرا کیفیت میکروفون و کیفیت صدای هدست ­های گیمینگ به حدی پیشرفت داشته است که دلیل وجود ندارد تا از میکروفن جداگانه استفاده شود.

دلیل دیگر این است که هدست­ های بازی به گونه ­ای طراحی شده­ اند که به شما این امکان را می­دهند تا صدای فراگیر صوتی و مجازی (به صورت سه بعدی) را بشنوید.

درست است که هدست­ ها در یک کیفیت تولید نمی­شوند، برخی از آنها صدای فراگیر شگفت انگیزی را به شما می­دهند و برخی دیگر در رده متوسط قرار می­گیرند. اما در بیشتر موارد، هدست گیمینگ کیفیتی که برای آن هزینه می­کنید را در اختیار شما قرار می­دهند.

                           

 

اگر شما جزء گیمرهایی هستند که با رایانه شخصی بازی می­کنید، می­توانید از نرم افزار صدای فراگیر استفاده کنید که به شما امکان می­دهد تا بدون استفاده از هدست از صدای فراگیر لذت ببرید. البته بسیاری از گیمرها هستند که کنسول های بازی برای انجام بازی استفاده می­کنند. در این مواقع تنها در صورتی از صدای فراگیر بهره­ مند می­شوید که از هدست بازی آن ­ها استفاده کنید. همانطور که در بالا اشاره شد، اخیرا هدست ­های گیمینگ دارای میکروفن ­های شفاف ­تری هستند که قابلیت انتقال صدای با کیفیت را دارا هستند.

برخی از هدست­ های گیمینگ دارای نورپردازی RGB هستند که به زیباتر شدن هدست کمک می­کند.

از دیگر دلایل استفاده از هدست گیمینگ عمر طولانی این محصولات در کنار راحتی آنهاست. هدست­ های گیمینگ به گونه ­ای طراحی شده­ اند که شما بتوانید بدون احساس خستگی برای چند ساعت از هدست استفاده کنید. این غیرمعمول نیست که گیمرها هدست خود را به مدت چهار یا حتی پنج ساعت در یک زمان روشن کنند.

 

 تفاوت هدست گیمینگ و معمولی

به خاطر داشته باشید که هدست­ های گیمینگ برای بهتر شدن کیفیت بازی ­های ویدئویی طراحی شده ­اند، اما برای گوش دادن به موسیقی هنوز هم هدست­ های معمولی عملکرد به مراتب بهتری را نسبت به  هدست­ های گیمینگ ارائه می­دهند. هدفون­ های معمولی برای موسیقی طراحی شده­ اند. در نتیجه درایورهایی که آنها دارند صدای میان رده کاملی را ارائه می­دهند، و قابلیت تنظیم باس را دارند. همه اینها یک تجربه موسیقی لذت بخش ایجاد می­کند. هدست­ های بازی تاکید زیادی بر باس دارند. اگر می­خواهید از هدست بازی خود برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید، صدایی که آنها تولید می­کنند ممکن است خسته­ کننده و در طولانی مدت آزاردهنده باشد.

یکی دیگر از تفاوت­های هدست ­های گیمینگ و معمولی در این است که هدست های گیمینگ امکان شنیدن صدای فراگیر صوتی را به شما می­دهند. این بدین معنی است که شما می­توانید صدا را سه بعدی بشنوید و با دقت بیشتری بشنوید که صداها از کجا می‌آیند، که می‌تواند کمک بزرگی در بازی‌های رقابتی باشد که باید دقیقا بدانید دشمنانتان کجا هستند یا در اطرافتان چه می‌گذرد.

هدست ­های گیمینگ دارای چندین بلندگو در هر کاپ هدفون هستند که در زوایی مختلفی قرار داند، هر بلندگو برای کانال صوتی مختلفی طراحی شده است که با ترکیب شدن این بلندگوها، تجربه کامل صدای فراگیر را بدست می­آورید.

هنگام انتخاب هدست گیمینگ ممکن است به عدد 7.1 برخورد کنید. این بدین معناست که هدفون دارای هفت بلندگوی اختصاصی است که برای ارائه صدای واقعی و فراگیر به هفت کانال صوتی وارد می­شود.

 

حذف نویز

حذف نویز توانایی هدفون برای کاهش میزان صدای پس زمینه ­ای است که می­توانید بشنوید. اینها شامل اتومبیل­های در حال عبور، صحبت کردن مردم، وزش باد و سایر صداهای اضافی می­باشد که می­تواند برای کاربر مزاحم و گاه آزاردهنده باشد. به عبارت دیگر، حذف نویز به شما این امکان را می‌دهد که روی چیزی که گوش می‌دهید متمرکز بمانید و زیاد حواس‌تان را به سر و صدای بیرون پرت نکنید.

هم هدست­ های بازی و هم هدست ­های معمولی می­توانند نویز را حذف کنند. هدست ­های بازی تا حدی از نویز پس زمینه جلوگیری می­کنند، اما به طور خاص برای آن طراحی نشده ­اند .تولید­کنندگان تصور می­کنند که شما در حال بازی در یک اتاق ساکت در خانه هستید نه در جمع یا در حال حرکت. به همین دلیل است که اغلب متوجه می­شوید هدفون ­های حذف نویز گران­تر از هدست گیمینگ معمولی شما هستند.

 

سخن آخر

بسته به کیفیت ساخت هدفون شما، هم یک هدست بازی ارزان قیمت و هم یک هدست معمولی ارزان می­توانند به راحتی خراب و شکسته شوند. همه چیز به این بستگی دارد که هدست شما از کیفیتی برخوردار است، چند بار از آن ها استفاده می کنید و چگونه از آنها مراقبت می­کنید. این در مورد ماندگاری هدست گیمینگ و معمولی صادق است، اما در مورد هدست­های گیمینگ بی نام و متفرقه می­توانید انتظار این را داشته باشید که به زودی ناچار به تعویض آن شوید. بنابراین ما پیشنهاد میکنیم هنگام خرید و انتخاب هدست گیمینگ از برندهای معتبر مانند Razer، Sony، HyperX، SteelSeries, MSI, Bose و سایر برندهای شناخته شده استفاده کنید.

شما می­توانید برای
خرید هدست گیمینگ وارد صفحه مربوطه در فروشگاه تک رایان شوید و از تجربه خرید آنلاین و مطمئن بهره­ مند شوید.











 

منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 05 شهریور 1401
  • Amirreza Tajik
  • 965
مطالب مرتبط :
Abkoncore هدست بازی B719M Virtual 7.1 گیمینگ را معرفی کرد Genesis هدست مخصوص بازی Neon 600 RGB را معرفی کرد Lenovo هدست مستقل Mirage VR S3 را با ThinkReality معرفی کرد Sennheiser هدست بازی بی سیم GSP370 را با بیشترین عمر باتری معرفی کرد آغاز پروژه استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی در کلاس‌های درس اپل یک هدست جدید (MR) که می تواند متفاوت از سایر محصولات باشد، ثبت کرده است تحول در صنعت تراشه استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی را متحول می‌کند رونمایی سنهایزر از هدست مخصوص بازی GSP 600 در نمایشگاه CES 2018 سامسونگ به‌زودی هدست واقعیت مجازی جدیدی را معرفی خواهد کرد کوالکام اولین هدست واقعیت مجازی مبتنی بر تراشه اسنپدراگون 845 را با ویژگی‌هایی عالی معرفی کرد لنوو جزئیات فنی هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود را منتشر کرد لنوو هدست واقعیت مجازی جدیدش را معرفی کرد یک هدست فوق حرفه ای با صدایی کوبنده: ASUS ROG Strix Fusion 500 CORSAIR هدست بازی بلوتوث HS70 را معرفی می کند شرکت Venom هدست استریو Sabre را معرفی کرد مشخصات و تاریخ عرضه هدست جدید Vive Cosmos VR توسط HTC اعلام شد راهنمای خرید هدست و هدفون بهترین هدست های گیمینگ 2022-2021

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025