مشخصات و تاریخ عرضه هدست جدید Vive Cosmos VR توسط HTC اعلام شد

در سال 2016، HTC هدست Vive VR را به جهانیان نشان داد. در سالهای بعد، HTC نسخه های مختلفی از قبیل Vive Pro ،Vive Pro Eye و استقلال Vive Focus و Vive Focus Plus (برای توسعه دهندگان و مشاغل) منتشر کرده است. اکنون آماده است هدستی باسیم‌ و کاملا مستقل جدید با نام Vive Cosmos را برای مصرف کنندگان عرضه کند.

قیمت هدست جدید 699 دلار است که اگر زمان خود را با آن سپری کنید قطعا تحت تأثیر آن قرار می گیرید. Vive Cosmos از صفحه‌ نمایش جدید با رزولوشن 1700×2808، میدان دید 110 درجه با نرخ بازسازی تصویر 90 هرتز بهره مند شده است. اچ‌تی‌سی درباره‌ی تجهیزات نوری و لنزهای به‌ کار رفته در این دستگاه جزئیات زیادی منتشر نکرده است؛ ولی ادامه‌ی استفاده از لنزهای Fresnel در هدست Vive Cosmos تایید شده است.


 

از دیگر ویژگی‌های مهم این هدست می توان به موقعیت‌یابی inside-out با آزادی‌عمل ۶ درجه‌ای (6DoF) کامل به‌ وسیله‌ی ۶ دوربین و حسگرهای یکپارچه، وزن سبک‌تر و دسته‌های کنترل بندانگشتی جدید اشاره کرد. قابلیت منحصر به فرد این هدست، طراحی ماژولار پنل جلوی آن است که می توان آن را جدا و جایگزین دیگری کرد و امکان افزودن به روزرسانی ها و ویژگی های جدید را فراهم می آورد. همچنین در زیر پنل آن یک پنکه کوچک پیدا خواهید کرد تا شش دوربین داخلی را خنک کند و به کاهش برخی از گرمای اطراف صورت شما کمک کند. اولین ماژول طراحی‌ شده برای این هدست که Vive Cosmos External Tracking Mod نام دارد، امکان موقعیت‌یابی بیرونی هدست را به‌ وسیله‌ی اکوسیستم موقعیت‌یابی SteamVR فراهم می‌کند که البته به‌ معنی نبود امکان استفاده از دسته‌های Cosmos نیز خواهد بود. این ماژول در سه‌ ماهه‌ی اول سال 2020 با قیمتی کمتر از 200 دلار عرضه می‌شود.

 

هدست اچ تی سی Vive Cosmos در تاریخ 3 اکتبر در دسترس خواهد بود و هم اکنون می توانید آن را پیش خرید کنید. به هر حال، هنگامی که شما Cosmos را خرید کردید، با دسترسی به بیش از 700 بازی و تجربیات، یک اشتراک 12 ماهه Viveport Infinity دریافت می کنید.

Cosmos یک هدفون بسیار پیشرفته در مقایسه با اصل است. این دستگاه از عینک های مخصوص تاشو، ردیابی در داخل، یک صفحه نمایش ماژولار، کنترلرهای جدید و بالاترین نمایشگر VR با کیفیت بالا در بازار برخوردار است. همانند Vive Pro، هدست Cosmos دارای هدفون استریو و همچنین میکروفون های دارای پشتیبانی صوتی فضایی مخصوص به خود است.

 

شایان ذکر است که Vive Cosmos یک هدست مستقل نیست؛ هنوز نیاز به اتصال به رایانه شخصی دارد. HTC یک آداپتور بی سیم Vive را ارائه می دهد، که به شما امکان می دهد از رایانه شخصی خنثی شوید، اما هرکدام حدود 300 دلار هزینه دارد. پیش از این HTC اعلام کرده بود که در آینده می‌تواند Cosmos را با یک گوشی هوشمند نیز اتصال دهید.

از آنجا که این یک هدست به صورت پیش فرض است، در پیکربندی استاندارد آن HMD با استفاده از DisplayPort 1.2 و USB 3.0 به رایانه میزبان متصل می شود. از طرف دیگر، VR HMD می تواند به یک آداپتور بی سیم مبتنی بر WiGig از HTC مجهز شود.

 

این هدست جدید همچنین دارای کنترلرهایی با سبک knockle با نام تجاری جدید است که توسط HMD به عنوان بخشی از ردیابی داخل آن ردیابی می شود. این کنترلرها دارای حساسیت لمسی، دو دکمه برنامه، ماشه، جوی استیک، سپر و یک دکمه گرفتن هستند. مانند همه کنترل های رایج موجود در کنترلرهای VR نسل فعلی. یک تفاوت در مورد کنترل کننده های کیهان، تغذیه بوسیله دو باتری AA می باشد که از خارج قابل شارژ نیستند، این بدان معنی است که کاربران پس از اتمام کار نیاز به تعویض باتری ها خواهند داشت.

هدست واقعیت مجازی Vive Cosmos یازدهم مهر با قیمت 699 دلار عرضه می‌شود. با‌ این‌حال، اچ‌تی‌سی پیش‌ فروش هدست مذکور را از این هفته برای علاقه‌مندان آغاز می‌کند. در جدول زیر مشخصات فنی این هدست را می توانید مشاهده کنید:


 








 
منبع خبر : anandtech
  • 23 شهریور 1398
  • َAghasi - Admin
  • 962
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025