برترین حافظه های SSD بازار سال 2021 - 1400

SSD یا همان درایو حالت جامع، حافظه های بی صدا، سبک، فوق العاده سریع و البته گران قیمت هستند که اکثر کاربران سعی بر جایگزین کردن آنها با HDD ها هستند.
حافظه های SSD با قیمت های متعددی از 128 گیگابایت تا 4 ترابایت در بازار موجود هستند که توسط کمپانی های شناخته شده ای تولید و عرضه شده اند. از برترین و پرفروش ترین برندهای SSD در دنیا می توان به سامسونگ (Sumsung) و ای دیتا (ADATA) اشاره کرد که توانستند محصولات متنوع و پیشرفته ای را برای کاربران خانگی، تجاری و گیمرها تولید کنند و طرفداران بسیاری را جذب کنند.
اگر شما مطالب پیشین را در مورد مقایسه SSD با HDD و همچنین نکات خرید حافظه SSD را قبلا مطالعه کرده اید و یا با درایوهای SSD آشنایی دارید و تصمیم گرفته اید که نسبت به خرید حافظه SSD اقدام کنید، به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید.

 

مزیت های حافظه  SSD نسبت به حافظه HDD به طور خلاصه به شرح زیر است:
 
  • سرعت بیشتر
  • وزن بسیار سبک
  • بی صدا
  • بدون تولید گرما
  • مقاوم در برابر شوک و ضربه
  • مصرف برق کمتر (حدودا 25 درصد کمتر از HDDها)
 
در ادامه به معرفی برترین حافظه های SSD موجود در بازار ایران در سال 1400 می پردازیم.
 

Samsung 970 EVO Plus NVMe M.2


حافظه SSD سری 970 EVO Plus با استفاده از فناوری V.NAND عملکرد و سرعت فوق العاده بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. سرعت خواندن در این حافظه حداکثر 3500 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن حداکثر 2300 مگابایت در ثانیه است. که با ظرفیت های حداکثر تا 2TB و با قابلیت اطمینان تا 1200TBW (ترابایت نوشته شده) به بازار عرضه شده است. استفاده از یک هیتسینک قدرتمند و پوشش نیکل در بخش کنترلر، موجب خنک نگهداشتن حافظه درایو و بهبود عملکرد آن می شود. 
 

مشخصات فنی Samsung 970 EVO Plus NVMe M.2

نوع کاربری: اینترنال
ابعاد: 2×22×80 میلی‌متر
وزن: 8 گرم
سرعت خواندن: حداکثر 3500 مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن: حداکثر 2300 مگابایت بر ثانیه
ظرفیت: تا 2 ترابایت
مقاوم در برابر شوک
دمای عملیاتی 0 تا 70 درجه سانتیگراد
 

ADATA SU650 Internal SSD


این حافظه برای کسانی مناسب است که قصد ندارند برای خرید یک حافظه SSD مبلغ زیادی را هزینه کنند و همچنین می خواهند از سرعت بالای یک حافظه SSD بهره مند شوند، مناسب است. البته در نظر داشته باشید که عملکرد این حافظه با توجه به قیمتش مناسب است و نباید انتظار یک حافظه حرفه ای و گران قیمت را از این درایو داشته باشید. درایو SSD SU650 یک ذخیره کننده با سرعت بالا و با ظرفیت حداکثر 2 ترابایت را به کاربران ارائه می دهد. سرعت خواندن در این ذخیره کننده حداکثر 520 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 450 مگابایت بر ثانیه که قابلیت اطمینان بیشتر از SSD های 2D NAND را ارائه می دهد. ذخیره کننده ADATA SU650 از حافظه پنهان SLC و فناوری های پیشرفته تصحیح خطا برای اطمینان از عملکرد و یکپارچگی داده ها بهره مند گردیده است. عملکرد این درایو فوق العاده نیست ولی عملکرد قابل قبولی دارد و با توجه به اینکه با قیمت مناسبی در بازار عرضه شده است، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد.
 

مشخصات فنی ADATA SU650 Internal SSD

ابعاد: 7×70×100.45 میلیمتر
وزن: 47.5 گرم
سرعت خواندن: حداکثر 520 مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن: 450 مگابایت بر ثانیه
دمای عملیاتی: 0 تا 70 درجه سانتیگراد
مقاوم در برابر ضربه، لرزش، شوک تا 1500G
 

ADATA SX6000 Lite 2280 M.2


حافظهSSD SX6000 Lite  از عملکرد خوبی نسبت به هم رده های خود دارد. این حافظه با پشتیبانی از NVMe 1.3، مجهز به 3D NAND Flash  و ظرفیت حداکثر 1 ترابایت، برای کاربرانی که قصد ارتقا سیستم خود را دارند، یک گزینه عالی است. این درایو با استفاده از حافظه پنهان SLC عملکرد حافظه را تسریع کرده است و با ظرفیت حداکثر تا 512 گیگابایت در بازار موجود است. با این درایو از رابط SATA خداحافظی کنید و به PCIe با سرعت بالا خوش آمد بگویید.
جایگزین عالی برای SATA:  ایده آل برای گیمرها، کاربران خانگی و تجاری و هر کسی که می خواهد از SATA SSD به PCIe SSD ارتقا یابد.
تا سه برابر سریع از SATA: سرعت خواندن حداکثر تا 1800 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 1200 مگابایت بر ثانیه
 

مشخصات فنی ADATA SX6000 Lite 2280 M.2

ابعاد: 2.15×22×80 میلیمتر
وزن: 8 گرم
پشتیبانی از NVMe 1.3
Flash 3D NAND Flash: ظرفیت، دوام و بهره وری بالاتر
مناسب برای لپ تاپ و دسکتاپ
مقاوم در برابر ضرفه
دمای عملیاتی 0 تا 70 درجه سانتیگراد

 

Samsung 860 Evo SSD


سامسونگ 860 Evo SSD از نسخه های جدید پرفروش SATA در جهان است. این SSD فوق العاده سریع و قابل اطمینان که مخصوص سیستم های شخصی و لپ تاپ ها طراحی شده است. با آخرین فناوری V-NAND و یک کنترل کننده مبتنی بر الگوریتم قوی، طیف وسیعی از فاکتورها و ظرفیت های سازگار را دارد. Samsung 860 Evo با سرعت خواندن حداکثر 550 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن حداکثر 520 مگابایت بر ثانیه وارد بازار شده است. این حافظه با اکثر نسخه های ویندوز سازگاری دارد و می تواند عملکرد خوبی را ارائه دهد. این حافظه با ظرفیت حداکثر 4 ترابایت تولید شده است که با توجه به نیازتان نسبت به انتخاب ظرفیت مناسب اقدام کنید.
 

مشخصات فنی Samsung 860 Evo SSD

ابعاد: 6.8×69.8×100 میلیمتر
وزن: 50 گرم
سرعت خواندن: حداکثر 550 مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن: حداکثر 520 مگابایت بر ثانیه
حداکثر ميزان مقاومت در برابر شوک: 1500G
مقاوم در برابر ضربه، لرزش
 
برای انتخاب و خرید بهترین ذخیره کننده SSD  موجود در بازار، با قیمت های بسیار مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه حافظه SSD در فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید. 
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.
 
 
 








 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 06 تیر 1400
  • َAghasi - Admin
  • 519

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025