چگونه یک ساعت هوشمند مناسب انتخاب کنم؟

همانطور که احتمالا می دانید، ساعت هوشمند بسیار بیشتر از یک ساعت است. ساعت های هوشمند یک مینی کامپیوتر مچی هستند که می توانند شما را از طریق اتصال بی سیم از تماس های دریافتی، پیامک ها، پیام های فوری و به روزرسانی های شبکه اجتماعی مطلع کنند. در حال حاضر ساعت های هوشمند بسیاری در بازار موجود هستند، اما هنگام خرید ساعت هوشمند باید چه نکات و ویژگی هایی را در نظر داشته باشیم تا بتوانیم یک خرید هوشمندانه و مناسب به نیازمان داشته باشیم.

 


ساعت هوشمند چه ویژگی هایی دارند

بهترین ساعت های هوشمند نه تنها ظاهر شیک و زیبایی را دارند، بلکه به طور یکپارچه برای ردیابی تناسب اندام، کنترل برنامه ها، پیام های هشدار و کمک به شما در ارتباط مستقیم از مچ دست کار می کنند. در طی سالهای اخیر تولید کنندگانی مانند اپل، سامسونگ و کمپانی های بزرگ دیگر توانستند در فروش ساعت های هوشمند به موفقیت های بزرگی برسند و همین امر باعث شده است تا آنها ساعت های هوشمند را نه تنها در بازه های قیمتی متفاوت تولید کنند، بلکه تلاش کنند تا ویژگی های ساعت های هوشمند را بهبود ببخشند تا کاربران بیشتری جذب این ساعت ها شوند.
  • برخی از مدل ها خودشان به شبکه متصل می شوند و به کاربر این امکان را می دهند تا بدون اتصال به گوشی هوشمند، بسیاری از کارهای پیشرفته را انجام دهند.
  • آنها اغلب از سنسورهای داخلی از جمله شتاب سنج ها، فشارسنج و مانیتورهای ضربان قلب برای ردیابی فعالیت های بدنی و تناسب اندام شما استفاده می کنند.
  • برخی از مدل ها از فناوری های بیسیم مانند ارتباطات میدانی نزدیک (NFC) برخوردار هستند که امکان پرداخت پولی را در فروشگاههای مجهز به کاربر می دهد.
فناوری های ساعت هوشمند در حال پیشرفت و تکامل است و مدل های آن در سایز های بزرگ و یا باریک با ظاهری شیک و زیبا در بازار موجود هستند. همچنین ساعت های هوشمند می توانند آخرین نسخه های سیستم عامل ها و اکوسیستم های برنامه را با هم ادغام کنند که این امر می تواند به طور چشمگیری قابلیت های آنها را افزایش دهد.
 
طراحی
از آنجایی که ساعت هوشمند قرار است جایگزین ساعت مچی فرد شود، طراحی آن اهمیت بالایی دارد. تولید کنندگان معمولا ساعت های هوشمند را مدل های کلاسیک و اسپرت طراحی می کنند. همچنین فرم صفحه نمایش ساعت های هوشمند نیز ممکن است به صورت دایره ای باشد که ساعت هوشمند را عموما کلاسیک تر می کند، و یا به صورت مستطیلی باشد که ساعت هوشمند را اسپرت تر کند. اغلب کمپانی ها ساعت های هوشمند را ترجیح می دهند به صورت دایره ای تولید کنند و فرم مستطیلی را برای دستبند های هوشمند مناسب تر می دانند. البته اپل همچنان ساعت های هوشمند را به صورت مستطیلی تولید می کند.  
 
نمایشگر
ساعت های هوشمند اکثرا با نمایشگر دایره ای تولید می شوند و روز به روز از تولید مدل های مستطیلی کاسته می شود. همانطور که در بالا اشاره شد دستبند های هوشمند معمولا با نمایشگر مستطیلی تولید می شوند. تمام ساعت های هوشمند جدید دارای نمایشگر لمسی هستند تا تعامل کاربر با دستگاه راحت باشد. البته هنوز هم ممکن است مدل های تک لمسی یا غیرلمسی در بازار موجود باشند. اکثر ساعت های هوشمند به خصوص ساعت های رده بالا دارای صفحه نمایش با رزولوشن خوبی هستند.

 

نکات مهمی که قبل از اقدام به خرید ساعت هوشمند باید در نظر داشته باشید:
برخی از ساعت های هوشمند دارای کاستی هایی هستند و برخی از آنها فقط با تعداد محدودی گوشی هوشمند جفت می شوند، بنابراین هنگام انتخاب و خرید ساعت هوشمند حتما اطلاعات آن را بررسی کنید، ما در این مقاله چند نکته کلیدی که باید در نظر داشته باشید را جمع آوری کردیم:
 
سازگاری: مهمترین نکته این است که مطمئن شوید، ساعت هوشمندی که انتخاب کرده اید با گوشی هوشمند موجود یا دستگاه هوشمندی که قصد دارید با آن جفت شود سازگار باشد.
 
امکانات:
یکی از نکاتی که هنگام خرید یک ساعت هوشمند باید در نظر داشته باشید، امکانات و برنامه هایی است که ساعت هوشمند در اختیار شما قرار می دهد. فراموش نکنید که معمولا هدف از خرید یک ساعت هوشمند، دسترسی به اطلاعات و اعلان های گوشی هوشمندتان بدون خارج کردن آن از درون کیف یا جیبتان است.
 
احساس راحتی: پوشیدن ساعت هوشمند باید راحت باشد و مچ دست شما را خسته نکند. بعضی از ساعت های هوشمند بزرگ هستند و ضخامت بالایی دارند و برخی دیگر می توانند باریک باشند. اکثر مدلهای جدید گرد هستند و بعضی از آنها حجیم ترند و ممکن است راحت تر باشند. بنابراین هنگام خرید به ابعاد و ضخامت ساعت دقت کنید تا هنگام پوشیدن آن احساس راحتی داشته باشید. همچنین هنگام خرید وزن ساعت هوشمند را در نظر داشته باشید، ساعت های بزرگتر یا ضخیم تر می توانند وزن بیشتری نسبت به ساعت های کوچکتر یا باریک تر داشته باشند که استفاده طولانی از ساعت های سنگین باعث خستگی و درد مچ دست افراد می شود.
 
عمر باتری: دوام باتری در مدل های مختلف متفاوت است و می تواند از یک تا چند روز باشد، البته دوام باتری به نحوه استفاده از ساعت، میزان انرژی مورد نیاز و پیچیدگی فناوری ساعت نیز بستگی دارد.
 
مقاومت در برابر آب: اکثر ساعت های هوشمند حداقل تا حدودی در برابر آب مقاوم هستند. اما فقط مدل های خاصی می توانند غوطه ور شدن در حجم زیادی از آب مانند استخر را تحمل کنند. اگر شما قصد دارید از ساعت هوشمندتان برای طولانی مدت از محیط هایی با رطوبت بالا استفاده کنید، بهتر است قبل از اقدام به خرید ساعت هوشمند مورد نظرتان، مقاومت در برابر آب آن را بررسی کنید.
 
شارژ: برخی از ساعت های هوشمند دارای شارژرهای بی سیم مناسب هستند ولی برخی دیگر برای شارژ شدن نیاز به کابلی دارند تا مستقیم به ساعت متصل شود.
 
برند های ساعت های هوشمند:
کمپانی های نام آشنایی در زمینه گجت های پوشیدنی فعالیت می کنند که برخی از آنها عبارتند از: اپل، سامسونگ، شیائومی، سونی، هوآوی، گارمین و ...
 
کدام ساعت؟
فناوری ساعت هوشمند نسبتا جدید است. ویژگی ها و عملکردهای آن به طور مداوم در حال پیشرفت هستند. قبل از اینکه هزینه ی اضافی برای خرید یک ساعت هوشمند پرداخت کنید، تصمیم بگیرید که کدام ویژگی ها برای شما اهمیت بالاتری دارند. اگر تصمیم دارید هزینه پایین تری را پرداخت کنید، می توانید ساعتی را انتخاب کنید که فاقد برخی از ویژگی های پیشرفته تر باشد. اگر فقط به دستگاهی نیاز دارید که فعالیت های بدنی شما را کنترل کند، ممکن است یک ردیاب تناسب اندام برای شما کافی باشد و لازم نباشد هزینه بالاتری پرداخت کنید. اگر طرفدار سیستم عامل Android هستید، یک ساعت Android Wear سازگار با گوشی هوشمند اندروید شما که دستیار دیجیتال  Googleرا ارائه می دهد برای شما مناسب است. علاقه مندان به اپل ممکن است به ساعت هوشمند خود این شرکت علاقه مند شوند، اما چندین مدل از مارک های دیگر نیز با iOS کار می کنند.
 
 
برای انتخاب و خرید بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار، با قیمت های مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه مربوطه در فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.










 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 26 خرداد 1400
  • َAghasi - Admin
  • 643

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025