بررسی موس سیاه Zowie S2

آخرین پیشنهاد Zowie، سری S، در ابتدا فقط به عنوان بخشی از سری Divina در دسترس بود، که فقط با روکش براق و یا به رنگ آبی یا صورتی عرضه می شد. موس های S2 Black و S1 Black اکنون جدیدترین شکل Zowie را با روکش مشکی است که ممکن است برخی ترجیح دهند. در این بررسی، به این موضوع می پردازم که آیا گذشته از پوشش، تغییرات قابل توجهی در S2 ایجاد شده است، بهمراه مقایسه ای دقیق با چند ماوس دیگر از Zowie.

 

ماوس Zowie S2 یک موشواره بازی کوچک و متوسط ​​است که دارای دکمه های جانبی در سمت چپ است. همچنین مجهز به یکی از سنسورهای نوری برتر پیکسارت، PWM3360، کلید هویو برای دکمه های اصلی و روش معمول بدون زواید Zowie برای نرم افزار و نورپردازی است.

بسته بندی
S2 در بسته بندی معمول Zowie عرضه می شود، که شامل مجموعه ای از پاهای ماوس جایگزین، برچسب، اطلاعات گارانتی و یک کتابچه کوچک است. موس در قالب پلاستیکی خوب و ایمن قرار می گیرد.
 
 

وزن
مقیاس ما حدود 85 گرم (+/- 1 گرم) با کمی کابل را نشان می دهد که برای اندازه S2 مناسب است. در مقایسه با موش های با اندازه مشابه، مانند Endgame Gear XM1 یا Razer Viper که حدود 70 گرم وزن دارند بدون اینکه نیازی به استفاده از سوراخ های پوسته داشته باشید، S2 در انتهای بالاترین طیف وزنی قرار دارد. همچنین هنگام نگه داشتن کمی سنگین است (به عنوان مثال سنگین تر از 90 گرم G403)، که ما به دیوارهای پوسته نسبتا ضخیم نسبت می دهیم. برای رکورد، پوسته بالایی به تنهایی 41 گرم وزن دارد.

 

 
کابل
موس S2 از کابل لاستیکی مشکی استاندارد استفاده می کند. از نظر انعطاف پذیری، تقریبا مطابق با کابل EC2-B است، این بدان معناست که نسبت به کابل Endgame Gear XM1 انعطاف پذیر است. طول آن 2.1 متر است. این کابل دارای مهره فریت است که باعث کاهش نویز و همچنین اتصال USB با روکش طلا می شود.
نکته قابل توجه این است که کابل با زاویه کمی به سمت بالا اکسترود می شود که قرار است از کشیدن کابل روی پد ماوس بکاهد. در عمل، این بسیار خوب عمل می کند، اگرچه در صورت استفاده از بانجی موس، اثر آن حداقل است.

 

پای موس
S2 دارای پاهای استاندارد PTFE (رنگ مشکی) است که به زیبایی می درخشد. برای سری S ،Zowie به طراحی سنتی دو پا بزرگ (یکی در قسمت بالا، یکی در پایین) بازگشت زیرا شکایت هایی در مورد پاهای کوچکتر (PTFE بدون رنگ و خالص) در سری EC-B وجود داشت. ما EC-B را به دلیل سر خوردن سریع تر ترجیح می دادیم، اما پاهای S2 نیز خوب است. همچنین خوب است که شکل آنها دقیقا مشابه شکل ZA11 ،ZA12 ،FK1 + ،FK1 ،FK2 ،FK و AM باشد و همین امر باعث می شود پاهای پس زمینه موجود (به عنوان مثال هایپرگلاید) بدون مشکل استفاده شوند.
 
 

شکل
موس S2 ترکیبی نسبتا جالب از همه شکل های دیگر Zowie است که تاکنون، طول EC2-A / B، انحنای کلی FK2، و قرارگیری هورمون ZA12 را می توان در S2 یافت. همچنین تقریبا مانند سری FK یک موشواره کم رده است. به طور مشابه با سری ZA، تنها بخشی که از کف دست پشتیبانی می کند، گودی به سمت پشت موس است. با این حال، در هنگام نگاه از پشت به آن کاملا مسطح است. بر روی دکمه های اصلی شیارهای راحتی ظریف وجود دارد که باید مورد استقبال خوبی برای گیرنده های کف دست باشد.
در مورد سبک گرفتن، می گوییم این مناسب برای سه سبک اصلی گرفتن (کف دست، پنجه و انگشت) است. از نظر اندازه، S2 باید اندازه بیشتر دست ها باشد. برای مرجع، ما دستهای 19×10 سانتی متر (از جمله انگشت شست) داریم و نمی خواهیم موش بزرگتر یا کوچکتر باشد.
 

ابعاد
این جدول شامل ابعاد S2 و چندین موش دیگر Zowie و همچنین Endgame Gear XM1 اخیر است. "ارتفاع جلو" فاصله بین دکمه های پایه و اصلی را مشخص می کند. اندازه گیری با دو عدد اعشار با دستگاه کولیس گرفته شده است، و آنهایی که دارای یک اعشار هستند با یک خط کش گرفته شده اند.
 
کیفیت ساخت
کیفیت ساخت کلی بسیار جامد است. هنگام لرزیدن یا ضربه زدن به ماوس هیچ قلاب وجود ندارد. هنگام اعمال فشار جانبی، هیچ گونه خراش و خم شدن پوسته ایجاد نمی شود. سرانجام، هنگام کوبیدن ماوس به پایین، هیچ کلیک تصادفی انجام نمی شود.

دکمه ها
دکمه های اصلی S2 برخی از بهترین کلیک ها بر روی موس های تاکنون Zowie است. آسان برای فشار البته نه به صورت لمسی. سوییچ های آبی (نقطه ای) برای دکمه های اصلی از سوئیچ های هوانو استفاده می شود.

 

دکمه های جانبی در مقایسه با مدل های قبلی مانند سری EC بسیار بهبود یافته اند.
اندازه دکمه ها بسیار عالی است، زیرا به اندازه دکمه های جانبی سری EC یا اندازه دکمه های جانبی FK کوچک نیستند. سوئیچ های قرمز (نقطه) هوانو برای دکمه های جانبی استفاده می شود.
در پایین ماوس دو دکمه وجود دارد که میزان رای گیری (125 هرتز، 500 هرتز یا 1000 هرتز) و CPI (400 ،800 ،1600 یا 3200) را کنترل می کنندو قابل انتقال نیستند.


 

چرخ چرخان
موس های قبلی Zowie تا حدودی به دلیل چرخ های پیمایش زیر شهر شناخته شده بودند و متاسفانه S2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. Zowie هنوز از چرخ پیمایش 16 مرحله ای خود استفاده می کند، که حرکت از آن با صدای بلند، و سفت و ناخوشایند است. دلیل این انتخاب طراحی این است که تعداد نسبتا زیادی از افراد (بازیکنان حرفه ای گنجانده شده) آن را در بازی ها ترجیح می دهند، به همین دلیل احتمال دارد در اینجا بماند. شخص یا برای کارهای اداری باید به آن عادت کند یا به ماوس دوم متوسل شود. کلیک وسط (چرخ پیمایش) برای تحریک به نیروی متوسط نیاز دارد. یک سوئیچ قرمز (نقطه) Huano در اینجا استفاده می شود.


روکش
در طول تاریخ موس ها Zowie، بیشتر مدل ها با روکش مشکی مات همراه بوده اند. با این حال، اگر نگاه دقیق تری به آن پوشش های مات داشته باشید، نمی توان به تفاوت های بین آنها توجه کرد. برای مثال روکش روی سری EC-B (دسته اولیه) تا جایی که تقریبا مانند پوشش روکش براق است. از طرف دیگر روکش S2 تقریبا براق اما مات نیست و چسبندگی بهتری را برای دستان عرق شده فراهم می کند.

جداسازی
جدا کردن S2 بسیار آسان است. پایین و پوسته اصلی توسط یک پیچ در زیر پای موس پایین نگه داشته می شوند. PCB اصلی صرفا سنسور و MCU را نگه می دارد. دکمه های اصلی و چرخ پیمایش و همچنین دکمه های جانبی روی PCB های جداگانه قرار دارند. اگرچه این طراحی کاملا ظریف است، اما دقیقا وزن آن سبک نیست. جالب است که، هر دو PCB اصلی و دکمه اصلی PCB ضخیم تر از دکمه جانبی PCB هستند. ما فقط تصور می کنیم که این کار به دلایل یکپارچگی ساختاری انجام شده است.


 
   

سنسور و عملکرد
Zowie S2 مجهز به PMW3360 است که از بهترین سنسورهای نوری PixArt در حال حاضر است. مطابق مشخصات آن، 3360 قادر است تا 12000 CPI و همچنین حداکثر سرعت ردیابی 250 IPS داشته باشد که 6.35 متر بر ثانیه است. Zowie سنسور را به چهار مرحله از پیش تعریف شده محدود می کند، با این وجود 400، 800، 1600 و 3200 CPI است.

و در آخر می توانید مشخصات فنی این موس را در یک نگاه در جدول زیر مشاهده کنید:

 










منبع خبر : techpowerup
  • 30 مهر 1398
  • َAghasi - Admin
  • 872
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025