تلویزیونهای Ultra-HD مبتنی بر میکرو LED سونی در دسترس مصرف کنندگان با وضوح 2K تا 16K، حداکثر 790 اینچ

شرکت سونی بزرگترین تولید کننده تلویزیون های رده بالا در جهان به شمار میرود. در ماه جاری میلادی نیز شروع به عرضه نمایشگرهای مبتنی بر Micro LED خود به علاقه مندان کرده است.
این محصولات فوق العاده که به عنوان سیستم های نمایش کریستال LED با نام مستعار CLEDIS Crystal LED Direct View Display Systems شناخته می شوند، قبلا فقط برای تاسیسات تجاری در دسترس بودند.
تلویزیون های کریستال LED سونی به گونه ای طراحی شده است که کنتراست و روشنایی و زاویه دید بهتری داشته باشد تا جایگزین سینمای خانگی مجهز به پروژکتور شوند و در نسخه های 2K ،4K ،8K و 16K و در بعضی از مدل ها با اندازه های حداکثر 790 اینچ در دسترس خواهند بود.


تلویزیون های سری Crystal LED سونی به ماژول های Micro LED کم حاشیه تکیه می کنند که با استفاده از LED های کنترل شده جداگانه 0.003 میلی متر ساخته شده اند و هریک از این LEDها به‌صورت جداگانه کنترل‌ کردنی هستند.

 

ماژول ها دارای حداکثر روشنایی 1000 نیت، در حدود 1٬000٬000:1 نسبت کنتراست می باشند. همچنین این ماژول ها سرعت تازه سازی 120 هرتز را ارائه داده و زاویه دیدشان تقریبا 180 درجه می باشد. طبق اطلاعات رسمی سونی، چنین نمایشگری می تواند 140٪ فضای رنگی sRGB را در کنار حدودا 100٪ از رنگ های DCI-P3 را پوشش دهد.

از آنجا که اندازه ماژول های میکرو LED نسبتا بزرگ هستند، اندازه یک سیستم نمایشگر LED کریستال Full-HD در حدود 110 اینچ است. همچنین، نمایشگرهایی که وضوح 4K ارائه می‌دهند، این میزان را به 220 اینچ می رساند. از آنجا که ما با دستگاه هایی سروکار داریم که برای جایگزین کردن سینمای خانگی طراحی شده اند، چنین اندازه هایی به خوبی قابل توجیه شدن هستند، اما طبیعتا برای یک خانه متوسط خیلی بزرگ هستند.


 
سیستم های نمایشگر مبتنی بر کریستال LED سونی برای نصب و راه اندازی مسکونی از طریق گروه انتخابی از فروشندگان آموزش دیده و دارای مجوز سونی در دسترس خواهند بود. این دستگاه ها توسط تکنسین های سونی پشتیبانی می شوند، که می توانند از راه دور نمایشگرها را پس از نصب خود برای ارائه خدمات در حال انجام کنترل کنند.

سونی به طور عمومی قیمت محصولات Crystal LED مصرفی خود را اعلام نمی کند، اما تخمین هایی وجود دارد که نشان می دهد قیمت هر واحد ماژول CLED در حدود 10،000 دلار است. این بدان معنی است که یک نسخه فول اچ دی، که از 18 ماژول تشکیل شده است، بیش از 180،000 دلار قیمت دارد، در حالی که یک سیستم 4K با قیمت بیش از 720،000 دلار قیمت دارد، که رقمی سرسام‌ آور به‌ شمار می‌آید.










منبع خبر : anandtech
  • 01 مهر 1398
  • َAghasi - Admin
  • 744
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025