ازراک از مادربرد X570 AQUA رونمایی کرد

ASRock، در سال 2002، با حوزه تخصصی تولید مادربرد تاسیس شد. و بالاخره عضو جدید سری X570 خود را با نام X570 Aqua معرفی کرد که به‌ زودی به بازار عرضه خواهد شد. این محصول منحصر به فرد در یک مجموعه تولید بسیار محدود و فقط 999 قطعه تولید می شود ولی به‌ دلیل قابلیت‌ها و کارایی بسیار زیاد، کاربران بسیاری منتظرش بودند.

X570 AQUA اولین و تنها مادربرد X570 است که کاملا با آب خنک می شود. بلوک خنک کننده تمام مس آن، وظیفه‌ی خنک‌سازی CPU و VRM و تراشه X570 را پوشش می دهد تا عملکرد و ثبات باورنکردنی را ارائه دهد. X570 AQUA انتخاب نهایی برای پردازنده های رومیزی سری چیپست AMD X570 و Ryzen 3000 است. البته به دلیل تولید محدود این محصول، فقط تعداد اندکی از این مادربرد بهره مند می شوند.

مادربرد جدید ازراک از سیستم خنک کننده آبی استفاده می کند. که در نتیجه جریان آب
از طریق هیت سینک خنک کننده Aqua Cooling Armor به طرز ماهرانه ای طراحی شده است تا گرمای CPU ،VRM و چیپست X570 را تا حد ممکن دور کند.

ماده ی خنک کننده، در طول سه مسیر جداگانه جریان دارد به طوری که هر یک از این مناطق به صورت جداگانه خنک می شوند.
این طراحی هوشمند همچنین مقاومت آب را در داخل بلوک خنک کننده پایین می آورد و جریان آب سریع تری را برای حفظ بهترین راندمان خنک کننده فراهم می کند.

خنک کننده Cooling Armor علاوه بر ارائه پیشرفته ترین فن آوری های خنک کننده آب برای مادربرد رایانه شخصی، با طراحی پیشرفته اما چشم نواز خود که تقریبا کل برد را پوشانده و محافظت می کند، خیره کننده است.

X570 Aqua سیستم انتقال قدرت حرفه‌ای هم دارد که بیشترین کارایی را از پردازنده‌های حرفه‌ای موجود در بازار و دیگر قطعات سخت‌ افزاری کامپیوترهای شخصی می‌کشد. طراحی IR DR. MOS در مادربرد جدید ازراک استفاده شده است که راهکارهای بهینه‌ای برای سیستم انتقال قدرت ارائه می‌کند. به‌ بیان ساده، در این محصول شاهد جریان ثبات تر و بیشتری خواهیم بود.


 


حتی گرانترین مادربردهای سطح بالا نیز در معرض آسیب شدید ناشی از خم شدن و ترک خوردن قرار دارند
زیرا سیستم های خنک کننده سنگین، کارت های گرافیک و سایر اجزا نصب یا تعویض می شوند. اکنون، ازراک در مادربرد Aqua تلاش می‌کند با استفاده از PCB با درجه‌ی دوام نزدیک به مادربردهای سرور، در برابر این صدمه محافظت کند و فناوری کم هزینه ای را برای بهبود یکپارچگی سیگنال و همچنین ثبات در کل سیستم اضافه می کند، تا یک کامپیوتر قابل اعتماد و ماندگار و بدون سازش تهیه کنید.

X570 AQUA ASRock با رابط بی سیم Wi-Fi 6 (802.11ax) جدید انقلابی اینتل همراه است. این آداپتور با راندمان بالا اجازه می دهد تا سرعت اتصال سریع WiFi تا 2.4 گیگابیت بر ثانیه و همچنین عملکرد همزمان 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز را به صورت چشمگیر در اختیار شما قرار دهد و از فناوری های نسل بعدی مانند بهبود دو طرفه MU-MIMO برای بهبود پوشش و دامنه پشتیبانی می کند.

همانطور که از نام این محصول پیداست، X570 Aqua مبتنی بر چیپست X570 AMD است. این بدان معنی است که از آخرین ویژگی ها، یعنی PCI Express 4.0 پشتیبانی می کند. این تنها چیپست مصرف کننده با پشتیبانی از PCIe 4.0 است که در هنگام استفاده از یک PCIe 4.0 SSD قادر به سرعت خواندن در محله 5،000 مگابایت در ثانیه می باشد. در حقیقت ویژگی های برجسته AQUA X570 برای فهرست کردن در اینجا بسیار زیاد است که متاسفانه اطلاعات بیشتری درباره این مادربرد هنوز در دسترس است.

 


کارشناسان قیمت احتمالی مادربورد ASRock X570 Aqua را 1.000 دلار پیش‌بینی می‌کنند که در بازار مادربردها قیمت گرانی محسوب می‌شود. به‌ هر حال خریداران چنین محصولی قطعا کاربری‌های فوق‌ حرفه‌ای از کامپیوتر شخصی انتظار دارند و کاربر عادی دنیای کامپیوتر شاید علاقه‌ای به خرید این غول دنیای مادربرد نشان ندهد.



 
منبع خبر : wccftech
  • 25 شهریور 1398
  • َAghasi - Admin
  • 538
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025