Exynos 980 اولین تراشه 5G آماده سامسونگ رونمایی شد

سامسونگ روز سه‌شنبه خبر از راه‌اندازی Exynos 980، اولین پردازنده موبایل این شرکت داد که قابلیت اتصال 5G را در اختیار دارد. Exynos 980 از تراشه مودم 5G و پردازنده اپلیکیشن‌های موبایل در یک تراشه استفاده می کند.

اتصال 5G قول می دهد سرعت، پوشش و پاسخگویی شبکه های بی سیم را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. سرعت اتصال این شبکه از هر اتصال سیمی و فیبر نوری سریع تر است و سرعت اتصالی بین 10 تا 100 برابر بیشتر از اتصالات مخابرات کنونی را نیز داراست. از قابلیت‌های دیگر شبکه‌ی مخابراتی جدید می‌توان به سرعت بالا برای شروع بارگیری یا بارگذاری دستگاه اشاره کرد.

Exynos 980 از شبکه 2G تا 5G پشتیبانی می کند، سرعت انتقال داده در اتصال 5G برای طیف زیر 6 گیگاهرتز به 2/55 گیگابیت بر ثانیه می رسد. این پردازنده‌ مبتنی بر فناوری ساخت هشت نانومتری، مجهز به دو هسته Cortex-A77 و چهار هسته Cortex-A55 می باشد. همچنین با یک پردازنده گرافیکی Mali-G76 برای بازی و تجربه های واقعیت ترکیبی بسته بندی و عرضه می شود.

 
سامسونگ در پردازنده‌ی موبایلی جدید از واحد پردازش عصبی (NPU) هم استفاده می‌کند که وظایف مربوط به پردازش هوش مصنوعی را در داخل دستگاه انجام خواهد داد و باعث افزایش حریم خصوصی و امنیت اطلاعات می شود. از جمله برنامه هایی که از پیشرفت های NPU بهره مند می شوند عبارتند از تأیید هویت کاربر، فیلتر محتوا و واقعیت ترکیبی.

از دیگر مزایای پردازنده اکسینوس 980 این است که برای عکاسان دارای یک واحد پردازش سیگنال تصویر است که می تواند عکسهای تا 108 میلیون پیکسل را پردازش کند، همچنین این واحد از پنج حسگر تصویر پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های تصویری هم می‌توان به انکودینک و دیکودینگ ویدئو تا کیفیت 4K UHD و نرخ بازسازی 120 فریم بر ثانیه اشاره کرد. آخرین جزئیات خبری درباره‌ی اکسینوس 980، انتظار می رود همزمان با تولید انبوه که اواخر امسال آغاز می شود، منتشر شود.









 
منبع خبر : cnet
  • 13 شهریور 1398
  • َAghasi - Admin
  • 734
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025