ساخت زبان الکتریکی برای آزمایش انواع ترکیبات شیمیایی


IBM یکی از بزرگترین شرکت های فن آوری در جهان است و منابع گسترده آن باعث شده است تا برخی از اختراع های بسیار عجیب و غریب ارائه شود.

زبان الکتریکی اختراعی است که می تواند برای طعم تست مایعات مختلف برای زباله های خطرناک یا مواد شیمیایی استفاده شود. این دستگاه، به صراحت
"Hypertaste"  نامیده می شود، که می تواند تجزیه مایع عمیق را با حداقل تجهیزات لازم انجام دهد.

Hypertaste به مجموعه ای از حسگرهای الکتروشیمیایی متقاطع حساس از جفت های الکترود متکی است. این جفت ها می توانند ترکیبات مولکولی موجود در یک مایع داده شده را طعم دهند و یک سیگنال ولتاژ خاصی را به آن اختصاص دهند.


 


هنگامی که این سنسورها این پروسه را برای تمام مولکول های مایع انجام دادند،  یک اثر انگشت خاص برای مایع می تواند تعیین شود. بر طبق
IBM ، کل فرآیند شناسایی اثر انگشت و شناسایی شیمیایی، کمتر از یک دقیقه طول می کشد، که نسبتا زمان قابل توجهی برای یک دستگاه قابل حمل مثل این است و نتایج یک تجزیه و تحلیل داده شده را می توان به سرعت از طریق برنامه تلفن همراه اختصاص داده شده مشاهده کرد و این یک خلاصه مناسب از قابلیت های تکنولوژی Hypertaste است.

با استفاده از Hypertaste، سازمان های دولتی می توانند آزمایش کیت آب در مکان های دور را انجام دهند. همچنین شرکت های نوشیدنی و یا مواد غذایی به راحتی می توانند محصول را که توسط تامین کنندگان حمل می شود، تایید کنند و در واقع شامل مواد تشکیل دهنده ای است که انتظار می رود بدون نیاز  به ارسال هر چیزی به یک آزمایشگاه منتظر آزمایش و نتایج طولانی باشند.

البته، Hypertaste  فقط یک نمونه اولیه است و در برخی زمانها قبل از  آنکه برای استفاده سازمانی مورد استفاده قرار بگیرد، خواهد بود. با این حال، این ایده جالب است، و ما منتظر است تا ببینیم چگونه IBM در آینده آن را چگونه بهبود می بخشد؟










 
منبع خبر : techspot
  • 26 تیر 1398
  • َAghasi - Admin
  • 949
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025