قابلیت انحصاری Galaxy S9 که تمام گوشی‌‌های اندرویدی را کنار خواهد زد

گلکسی S9 به عنوان پرچمدار بعدی سامسونگ، سال آینده میلادی رونمایی خواهد شد. با وجود این، کره‌ای‌ها از همین حالا استراتژی خاصی را برای این محصول درنظر گرفته‌اند تا با ادغام قابلیتی انحصاری، آن را یک سروگردن بالاتر از دیگر پرچمدارهای اندرویدی بازار قراردهند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گلکسی اس ۹ سامسونگ به سریع‌ترین پرازنده شرکت کوالکام مجهز خواهد شد تا در مقایسه با تمام گوشی‌های اندرویدی، در جایگاه بالاتری از نظر عملکرد قرارگیرد. شاید بهره‌مندی از جدیدترین پردازنده کوالکام، نکته چندان عجیبی نباشد اما بد نیست بدانید سامسونگ قراردادی را با کوالکام منعقد کرده تا اولین شرکتی باشد که از جدیدترین و سریع‌ترین تراشه کوالکام بهره‌مند شده و برای مدتی خاص، این انحصار در اختیار سامسونگ باشد. بد نیست بدانید برای اولین‌بار، الدار مورتازین، بلاگر مطرح روسی جزئیاتی را از این قرارداد افشا کرد. سال گذشته میلادی هم گلکسی اس ۸ سامسونگ اولین گوشی هوشمندی بود که به پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ مجهز شد. قرارداد انحصاری سامسونگ و کوالکام باعث شد الجی نتواند برای پرچمدار خود یعنی G6 که حدود یک ماه بعد رونمایی شد از پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ استفاده کند و ناچاراً مجبور به استفاده از پردازنده قدیمی‌تر اسنپ دراگون ۸۲۱ شد. در ادامه، دیگر شرکت‌های فعال بازار تولید گوشی‌های هوشمند مجبور شدند با عقب‌نشینی در سیاست‌ها، رونمایی از پرچمدارهای خود را به تعویق بیندازند تا در نهایت امر بتوانند از اسنپ دراگون ۸۳۵ استفاده کنند.

آن‌طور که از گزارش‌ها مشخص است Galaxy S9 سامسونگ از پردازنده اسنپ دراگون ۸۴۵ به عنوان جایگزین اسنپ دراگون ۸۳۵ بهره‌مند خواهد شد. برمبنای جدیدترین خبرهای غیررسمی، اسنپ دراگون ۸۴۵ می‌تواند تا ۳۰ درصد مدیریت بهتر مصرف انرژی را در مقایسه با نسخه فعلی تراشه کوالکام به همراه داشته باشد. این مدیریت بهتر مصرف انرژی، در نهایت می‌تواند روی بهبود عملکرد باتری گلکسی اس ۹ نیز تاثیر مثبتی ایفا کند.

انتظار می‌رود گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در ماه فوریه ۲۰۱۸ میلادی پیش روی مشتاقان قرارگیرند. آن‌طور که از شواهد امر پیداست سامسونگ از رویداد MWC برای رونمایی از Galaxy S9 استفاده خواهد کرد. در سه سال قبل از رونمایی از گلکسی اس ۸، سامسونگ همواره از MWC برای رونمایی از نسل جدید پرچمدارهای سری گلکسی اس استفاده کرده است. بر اساس گزارش‌های وب‌ سایت SamMobile، سامسونگ دو مدل متفاوت از پرچمدارهای سری گلکسی اس را رونمایی خواهد کرد. مدل SM-G960 برای گلکسی اس ۹ درنظر گرفته شده و SM-G965 نیز برای محصول بزرگ‌تر یعنی گلکسی اس ۹ پلاس کنار گذاشته شده است.




 

منبع خبر : -
  • 23 مهر 1396
  • َAghasi - Admin
  • 1727
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025