فکر کارت‌های قدرتمند و خنک Radeon RX Vega 64 گیگابایت را از سرتان بیرون کنید!

اگر شما هم کارت‌های گرافیک خود را از میان مدل‌های کاستوم گیگابایت انتخاب می‌کنید، یک خبر بد برای شما داریم؛ این کمپانی هیچ برنامه‌ای برای ساخت مدل‌های کاستوم Radeon RX Vega 64 ندارد.

طبق اعلام گیگابایت، دست کم در حال حاضر این کمپانی تمایلی به ساخت مدل کاستوم مبتنی بر پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX Vega 64 ندارد، هرچند که ممکن است تصمیم آنها در آینده تغییر کند. بنابراین اگر جزو طرفداران پرو پا قرص این برند هستید، راه دیگری جز خرید مدل مرجع یا از دیگر برندها ندارید.

با این حال هنوز این شانس وجود دارد که گیگابایت کارت‌های کاستوم مبتنی بر Vega 56 عرضه کند، چراکه این کمپانی احتمال عرضه مدل RX Vega 56 Gaming G1 را منتفی ندانسته است. در همین حال به علت محدودیت‌های گریبان گیر این سازنده در تولید کارت گرافیک، مشخص نیست چه تعداد کارت کاستوم RX Vega 56 Gaming G1 تولید شود.

ظاهراً به علت تفاوت شدید کیفیت تراشه‌هایی که AMD در اختیار سازندگان کارت گرافیک قرار می‌دهد، در  کارت‌هایی که به صورت کارخانه‌ای اورکلاک شده‌اند دست یابی به یک فرکانس هسته یکسان ممکن نیست که همین مسئله سازندگان را با دشواری مواجه کرده. همچنین گفته می‌شود گزارش دما در پردازنده‌های گرافیکی Vega دارای اختلال است که باعث اختلاف میان دمای واقعی و دمای گزارش شده توسط حسگر داخلی می‌شود که در طولانی مدت می‌تواند به شدت بر پایایی تأثیر بگذارد.

افزون بر تمامی مشکلات گفته شده، تفاوت فیزیکی تراشه‌های Vega 10 که توسط سه سازنده مختلف مونتاژ می‌شوند باعث پیچیدگی طراحی کولر شده و نمی‌توان از یک کولر ثابت برای هر تراشه‌ای که به دست سازنده می‌رسد استفاده کرد.

در مجموع وضع برای تولید کارت‌های کاستوم Vega هیچ مناسب نیست.




 

منبع خبر : -
  • 06 مهر 1396
  • َAghasi - Admin
  • 1696
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025