مشخصات نهایی، قیمت و زمان عرضه پردازنده‌های Coffee Lake اینتل

امروز اینتل رسماً پردازنده‌های نسل هشتمی موسوم به Coffee Lake برای پلتفرم دسکتاپ معرفی کرد. اطلاعات مرجع اینتل حاکی از جهش کارایی در بازی‌ها، بهبود اورکلاکینگ و چندین بهبود دیگر است.

پردازنده‌های دسکتاپ Coffee Lake یا همان پلتفرم Coffee Lake-S متشکل از مدل‌هایی تحت سری Core i3 ،i5 و i7؛ در دو نسخه ضریب باز و ضریب بسته هستند. مهم‌تر اینکه مدل‌های Core i5 و i7 دارای شش هسته‌ای پردازشی و سری Core i3 دارای چهار هسته پردازشی هستند.

پلتفرم Coffee Lake-S در یک نگاه:

  • افزایش تعداد هسته های پردازشی
  • افزایش حجم حافظه کش
  • اورکلاکینگ بهبود یافته
  • فناوری ساخت بهینه تر

درست همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته بودیم، این پردازنده ها به چیپ ست جدید Z370 و پیرو آن مادربردهای جدید نیاز دارند. همچنین اینتل تأیید کرده پردازنده‌های نسل قبل با Z370 سازگاری ندارند. طبق اطلاعات موجود در اسلایدهای رسمی اینتل، سازندگان مادربرد بیش از 50 مدل مادربرد Z370 برای این پردازنده‌ها عرضه می‌کنند. سال آینده نیز شاهد عرضه چیپ ست Z390 در کنار پردازنده‌های هشت هسته‌ای خواهیم بود.

اینتل تاکید کرده این پردازنده‌ها با به‌کارگیری آنچه که فناوری ساخت "14 نانومتری ++" خوانده می‌شود تولید می‌شوند. با این حال بر خلاف گذشته از این پس اندازه قطعه سیلیکونی یا تعداد ترانزیستورهای بکار رفته را اعلام نمی‌کند.

اینتل با این پردازنده‌ها 25 درصد افزایش کارایی نسبت به Kaby Lake را به گیمرها وعده داده است. این مقایسه به Core i7-8700K و i7-7700K در بازی Gears of War مربوط می‌شود.

همچنین این کمپانی چندین قابلیت جدید برای اورکلاکینگ اضافه کرده، با نسل هشتم افزون بر پشتیبانی از Turbo Boost 2.0، امکان اورکلاکینگ جداگانه هر هسته وجود دارد. حالا بیشینه سرعت حافظه به MT/sا8,400 می‌رسد و امکان تغییر آنی تأخیر حافظه وجود دارد. اینتل تقلیل و ثابت نگه داشتن ولتاژ PLL را هم بهبود بخشیده است. یکی دیگر از تغییرات افزایش فرکانس حافظه قابل پشتیبانی از 2400 مگاهرتز به 2666 مگاهرتز است. به ادعای اینتل در طراحی مادربردهای Z370 توان رسانی به پردازنده و چیپ ست بهبود یافته که به اورکلاکینگ کمک می‌کند.

در جدول بالا لیست پردازنده‌های Coffee Lake-S به همراه مشخصات آنها آمده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، قیمت Core i7-8700K نسبت به قیمت اولیه i7-7700Kبیست دلار افزایش یافته است، این اختلاف نسبت به قیمت فعلی به 50 دلار می رسد. قیمت Core i5-8600K نیز 15 دلار افزایش یافته. احتمالاً این افزایش قیمت ناشی از افزایش هزینه‌های ساخت به علت افزایش تعداد هسته‌های پردازشی و حافظه کش باشد. همچنین ممکن است اینتل تلاش کرده باشد مانع از توقف فروش پردازنده‌های فعلی Kaby Lake شود.

مقایسه مشخصات Coffee Lake با Kaby Lake، افزایش حجم حافظه کش و فرکانس پایه پایین‌تر اما فرکانس بوست تک هسته بالاتر را نشان می‌دهد. همچنین توان حرارتی نیز افزایش یافته است.
طبق اعلام رسمی اینتل، فروش پردازنده‌های Coffee Lake -S و مادربردهای Z370 روز 5 اکتبر (13 مهر) آغاز خواهد شد.





 

منبع خبر : -
  • 03 مهر 1396
  • َAghasi - Admin
  • 1976
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025