اولین مانیتور MiniLED Backlight جهان با نام ASUS ProArt PA32UCX رونمایی شد

کمپانی ایسوس نخستین مانیتور با تکنولوژی MiniLED Backlight را معرفی کرد. این محصول نخستین نمایشگری است که در بخش مانیتورهای مخصوص PC، از پنل های مینی ال ای دی بهره می برد. فناوری HDR در مانیتورها به مانند تلویزیون ها اجرا نشده و عده ای انعطاف زیاد DisplayHDR، و قوانین VESA را باعث آن می دانند. به هر حال مشکلات تکنیکی هم در عدم رسیدن به نهایت HDR در صنعت مانیتورها دخیل شده است.

مانیتور ASUS ProArt PA32UCX سعی خواهد کرد تا با یک تکنیک جدید، ضمن نمایش یک فناوری نوین خارج از دنیای LCDها، این شکاف HDR را بین تلویزیون و مانیتورها کوچکتر نماید. این مانیتور با 1000 بخش روشنایی و دیودهای LED بسیار کوچک، می تواند به شدت نور حداکثر 1200 نیت دست یابد. این محصول دارای یک نمایشگر 32 اینچی بوده و از دقت 4K برخوردار است.
 

هر 2 فرمت HLG و HDR-10 نیز توسط این مانیتور پوشش داده می شوند. در عرض ماه های اخیر و در نمایشگاه CES 2019، متوجه شدیم که 2 فناوری MiniLED و MicroLED به عنوان رقبای دیگری از OLED راهی بازارهای جهانی شده و به زودی می توانید تولید انبوه آنها را در صنعت تلویزیون و حالا هم مانیتور مشاهده کنیم. مانیتور ProArt PA32UCX می تواند تا 97 درصد از گستره رنگ DCI-P3 را پوشش داده و برای این منظور از یک پنل 10 بیتی بهره می برد.

این مانیتور ضمن پشتیبانی از درگاه های Thunderbolt 3، دارای رابط DisplayPort و HDMI 2.0 است. این محصول در بهار 2019 راهی بازار شده و ایسوس تا کنون اشاره ای به قیمت گذاری آن نکرده است.







 

منبع خبر : sakhtafzarmag.com
  • 01 بهمن 1397
  • َAghasi - Admin
  • 1624
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025