ماجرای ویژگی متفاوت کارت گرافیک Turbo RTX 2080 ایسوس

احتمالا می دانید پردازنده‌های گرافیکی Turing انویدیا دارای دو گونه معمولی و A هستند که سازندگان از گونه معمولی آن در کارت‌های ارزان قیمت‌تر و بدون اورکلاک کارخانه‌ای استفاده می‌کنند. حالا مشخص شد کارت GeForce RTX 2080 Turbo از همان گونه گران قیمت‌تر A بهره می‌برند.

سری Turbo ایسوس را کارت‌های شبه مرجع با کولر نوع دمنده تشکیل می‌دهند و معمولا ارزان‌تر از نمونه‌های تمام کاستوم هستند. Turbo RTX 2080 8GB نیز یک مدل ارزان با قیمت 699 دلار و بدون اورکلاک کارخانه‌ای است، با این حال بررسی‌ها نشان داده دست کم برخی از نمونه‌های آن به پردازنده‌های گرافیکی گران قیمت‌تر نوع A مجهز هستند که می‌تواند به اورکلاک پذیری بیشتر و بهتر کمک کند. از آنجایی که طراحی برد PCB این کارت بسیار شبیه به مدل مرجع است، امکان فلش زدن BIOS  مدل Founders Edition وجود دارد و می‌توان به فرکانس بوست و پایایی بالاتر دست یافت.
 


هنوز مشخص نیست چرا ایسوس از پردازنده گرافیکی مرغوب‌تر و گران‌تر TU104-400A-A1 در یک کارت معمولی و بدون اورکلاک کارخانه‌ای استفاده کرده است، با این حال مطمئناً یک اتفاق خوش آیند است و Turbo RTX 2080 8GB می‌تواند ارزان‌ترین کارت مجهز به گونه A باشد. در صورتی که همه کارت‌های Turbo RTX 2080 به گونه A مجهز باشند، احتمالاً تقاضا برای آن بالاتر از هر کارت 2080 غیر کاستوم دیگری خواهد بود، چراکه به آسانی با فلش زدن BIOS مدل Founders Edition می‌توان Power Limit را افزایش داد و از کارایی بهتر، مشابه کارت‌های کاستوم برخوردار شد.

حال فقط باید امیدوار بود وجود پردازنده گرافیکی نوع A در کارت Turbo RTX 2080 8GB ایسوس لاتاری نباشد و همه نمونه‌های آن به این تراشه مرغوب مجهز باشند.






منبع: shahrsakhtafzar.com

منبع خبر : shahrsakhtafzar.com
  • 14 آبان 1397
  • َAghasi - Admin
  • 1403
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025