کارت گرافیک GTX 1050 Ti Max-Q انویدیا رونمایی شد

کمپانی Nvidia در فایل تاریخچه‌ی تغییرات در برخی از جدیدترین درایورهای نسخه‌ی لینوکس، نام کارت گرافیک جدید GTX 1050 Ti Max-Q را آشکار کرده است. این محصول، نسخه‌ای از کارت گرافیک فعلی GTX 1050 Ti انویدیا است که برای دستگاه‌های قابل حمل از جمله لپ‌تاپ‌های باریک و سبک گیمینگ طراحی شده است.

NVIDIA GeForce GTX Max-Q

انتظار می‌رود GTX 1050 Ti Max-Q نیز مانند سایر کارت‌های گرافیک سری Max-Q با فرکانسی پایین‌تر نسبت به مدل استاندارد GTX 1050 Ti عرضه شود و همچنین با کاهش حرارت خروجی از تراشه‌ی گرافیکی، عملکرد آن نسبت به توان افزایش یابد. این تغییر طراحی باعث می‌شود که تراشه‌های گرافیکی جدید اندکی ضعیف‌تر از مدل استاندارد GTX 1050 Ti باشند؛ اما با وجود این، در لپ تاپ های فوق باریک قابل استفاده خواهند بود.

به نظر می‌رسد این تراشه‌های جدید، پاسخی مستقیم از سوی انویدیا به پردازنده‌های سری Kaby Lake-G کمپانی اینتل و خصوصا محصولات مجهز به تراشه‌های گرافیکی سری Vega ML کمپانی AMD است. مدل‌هایی از تراشه‌های سری RX Vega MH کمپانی اینتل و ای‌ام‌دی به طور مستقیم با GTX 1060 Max-Q انویدیا در بنچمارک‌های داخلی این شرکت مقایسه می‌شوند که در بازی‌های آزمایش‌ شده، ۷ تا ۱۳ درصد افزایش عملکرد را ارائه می‌دهند.

 

NVIDIA GeForce GTX Max-Q
واضح است که Nvidia می‌خواهد شاهد استفاده از محصولات گرافیکی خود در بیشتر نوت بوک های باریک و سبک و سایر دستگاه‌های قابل حمل باشد. البته ممکن است سری Kaby Lake-G اینتل، بخش زیادی از بازار پایین‌رده را تصاحب کند.

در طراحی اینتل به لطف استفاده از حافظه‌های HBM2 و همچنین ادغام پردازنده و تراشه‌ی گرافیکی اختصاصی در یک پکیج، فضای کمتری اشغال خواهد شد. این تغییرات در طراحی به همراه ارائه‌ی قیمتی رقابتی، تراشه‌ی اینتل را در بازار مورد توجه قرار خواهد داد.





منبع: zoomg.ir

منبع خبر : zoomg.ir
  • 27 دی 1396
  • َAghasi - Admin
  • 2475
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025