اولین نتایج از یک کارت کاستوم Radeon RX Vega 64؛ نه چندان بهتر از مدل مرجع

اولین بررسی منتشر شده از یک کارت Vega 64 به STRIX ایسوس مربوط می شود که یک نمونه تمام کاستوم مجهز به راهکار خنک سازی اختصاصی ایسوس با برخورداری از سه فن، رادیاتور آلومینیومی حجیم و چندین لوله ناقل حرارت مسی است. این کارت تقریباً دارای همان فرکانس های مدل Limited Edition با فرکانس پایه 1247 مگاهرتز و فرکانس بوست تا 1630 مگاهرتز است. در حقیقت به نظر می رسد همان مدل مرجع  Vega 64 Limited Edition بر روی آستانه فرکانس ممکن تنظیم شده و از این فراتر نمی رود.

کارت کاستوم ایسوس هم درست همانند مدل مرجع توسط یک جفت کانکتور 8 پینی تغذیه می شود اما بدون شک اجزا و طراحی مدار تغذیه آن قدری متفاوت است.توان حرارتی این کارت بر روی 260 وات تنظیم شده که 20 وات بیشتر از مقدار مرجع است، بنابراین می بایست فرکانس بوست بالاتر و پایدارتر باشد.

نه تنها کارایی این نمونه کاستوم چندان بهتر از مدل مرجع نیست، بلکه حتی بدتر از مدل مرجع اورکلاک شده است که می تواند حاکی از عملکرد محدود مدل های کاستوم باشد.

تست های انجام شده توسط وب سایت Hardware.Info بر روی این کارت حاکی از چند درصد عملکرد بهتر نسبت به مدل مرجع اما با 9.1 درصد مصرف انرژی بیشتر است.

تست فوق نشان می دهد مدل کاستوم ایسوس نسبت به مدل مرجع خنک تر است و به پایداری بیشتر فرکانس بوست کمک می کند اما در عین حال دما اختلاف چندان زیادی با مدل مرجع ندارد.

هم زمان بررسی Hexus نشان می دهد سیستم مجهز به نمونه کاستوم ایسوس 44 وات انرژی بیشتری نسبت به همان سیستم با مدل مرجع AMD مصرف می کند.

هرچند که این ها نتایج نهایی kdsjkn، اما در مجموع به نظر می رسد به دلیل مصرف و گرمای بالا Vega 64، نمونه های کاستوم فضای زیادی برای عملکرد بهتر نداشته باشند.




 

منبع خبر : -
  • 29 مرداد 1396
  • َAghasi - Admin
  • 2215
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025