سرفیس پرو معرفی شد؛ نسل جدید تبلت‌های مایکروسافت

مایکروسافت پس از گذشت حدود ۱۹ ماه از زمان عرضه‌ی نسل چهارم تبلت‌های سرفیس، دقایقی طی کنفرانسی در شهر شانگهای از تبلت سرفیس پرو رونمایی کرد. ظاهر سرفیس پرو شباهت زیادی به سرفیس پرو ۴ دارد و در حقیقت بخش عمده‌ای از تغییرات آن نسبت به نسل چهارم تبلت‌های سرفیس، مربوط به سخت‌افزار است. مایکروسافت سیستم شماره‌گذاری را کنار گذاشته است و نسل جدید تبلت‌های خود را سرفس پرو می‌نامد.

سرفیس پرو 2017

سرفیس پرو از همان بدنه و پورت‌هایی بهره می‌برد که در نسل‌های قبلی به‌ کار رفته بود تا بدین ترتیب امکان اتصال کیس و کیبوردهای قبلی به آن وجود داشته باشد. اما مایکروسافت تغییراتی در لولای کیک‌استند به‌وجود آورده است تا امکان استفاده از سرفیس پرو در زوایای نزدیک‌تری به سطح، وجود داشته باشد. این لولا در حقیقت نسخه‌ی کوچک‌تر لولای به‌کاررفته در سرفیس استودیو محسوب می‌شود.

البته اگرچه ظاهر سرفیس پرو تغییرات چندانی نسبت به سرفیس پرو ۴ تجربه نکرده، اما مایکروسافت تغییرات سخت‌افزاری زیادی در آن به‌وجود آورده است. سرفیس‌پرو اکنون از پردازنده‌های نسل هفت اینتل موسم به کبی‌ لیک بهره می‌برد. در حقیقت محصول جدید مایکروسافت از پردازنده‌های بدون فن اینتل بهره می‌برد؛ بنابراین طول عمر باتری سرفیس پرو نیز افزایش خواهد یافت. مایکروسافت مدعی است که باتری سرفیس پرو جدید می‌تواند با یک بار شارژ، تا ۱۳.۵ ساعت شارژدهی داشته باشد. پورت‌های به‌کاررفته در سرفیس‌پرو نیز تفاوتی با نسل گذشته ندارند و خبری از پورت USB نوع C در آن نیست؛ بنابراین شاهد یک پورت USB نوع A، یک پورت مینی دیسپلی پورت و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در محصول جدید مایکروسافت هستیم.

مایکروسافت برای نخستین بار، نسخه‌ای از سرفیس پرو را با امکان اتصال LTE عرضه خواهد کرد. نسخه‌ی LTE سرفیس پرو درگاه میکروسیم و eSIM خواهند داشت و نسبت به نسخه‌هایی که از اتصال LTE پشتیبانی نمی‌کنند با قیمت بالاتری عرضه خواهند شد. ردموندی‌ها در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص قیمت، زمان دقیق عرضه یا حتی نوع پردازنده‌ی به‌کاررفته در نسخه‌ی LTE سرفیس پرو منتشر نکرده‌اند؛ اما ممکن است مایکروسافت نسخه‌ای از سرفیس را بر مبنای معماری آرم روانه‌ی بازار کند. 

سرفیس پرو 2017

چنانچه به‌خاطر داشته باشید، سرفیس پرو ۴ قربانی مشکلات سخت‌افزاری اسکای‌لیک شد و از این رو مشکلاتی نظیر تخلیه‌ی سریع باتری در زمان عرضه‌ی اولیه‌ی نسل چهارم تبلت‌های هیبریدی مایکروسافت پیش آمدند؛ مشکلاتی که در بین کاربران با عنوان «سرفیس گیت» (اشاره به رسوایی سیاسی واترگیت) از آن‌ها یاد می‌شد. اما فاصله‌ی زمانی ۱۹ ماهه‌ بین عرضه‌ی سرفیس پرو ۴ و سرفیس پرو ۲۰۱۷ نشان‌گر آن است که مایکروسافت زمان زیادی صرف مشکلات کرده است تا بدین ترتیب سرفیس پرو محصولی اتکا‌پذیر باشد و استفاده از آن به تجربه‌ای لذت‌بخش برای کاربران بدل شود.

سرفیس پرو از همان نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و زیبای سرفیس پرو ۴ با رزولوشن ۱۸۲۴×۲۷۳۶ پیکسل بهره می‌برد که با نام پیکسل‌سنس شناخته می‌شود؛ اما مایکروسافت مدعی است که رنگ‌های این نمایشگر نسبت به گذشته بهبود یافته‌اند. سرفیس‌پرو اکنون از ابزار سرفیس‌دیال هم پشتیبانی می‌کند. قلم سرفیس پن جدید مایکروسافت اکنون از ۴۰۹۶ سطح فشار پشتیبانی می‌کند، ردموندی‌ها پشتیبانی از در دست گرفتن زاویه‌دار (Tilt) را به قلم سرفیس اضافه کرده است تا بدین ترتیب امکان سایه‌ زدن نیز با این قلم وجود داشته باشد. مایکروسافت مدعی است که میانگین تأخیر در عملکرد قلم جدید بسیار پایین آمده است تا بدین ترتیب کاربر تجربه‌ی نوشتاری بی‌رقیبی با آن داشته باشد.

سرفیس پرو 2017

مایکروسافت تایپ‌کاورهای جدیدی برای سرفیس پرو معرفی کرد که با سرفیس‌ پرو ۴ و سرفیس پرو ۳ نیز سازگار هستند. این کیبوردها با آلکانترا پوشیده شده‌اند و در چهار رنگ پلاتینیوم، لاجوردی، مشکی و قرمز  عرضه خواهند شد. مایکروسافت امکان پیش‌سفارش سرفیس پرو ۲۰۱۷ را از امروز و با قیمت پایه‌ی ۷۹۹ دلار فراهم کرده است؛ البته باید برای تهیه‌ی تایپ‌کاور و قلم سرفیس به ترتیب مبلغ ۱۲۹ و ۹۹ دلار پرداخت کنید. مایکروسافت تحویل محصولات پیش‌سفارش‌شده را از تاریخ ۲۵ خرداد آغاز خواهد کرد.




 

منبع خبر : engadget
  • 05 تیر 1396
  • َAghasi - Admin
  • 1887
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025