گوگل فایل‌های ایمیج فکتوری و OTA را برای اندروید 7.1.1 منتشر کرد

گوگل به‌ تازگی فایل‌های ایمیج فکتوری و OTA اندروید ۷.۱.۱ را برای آن دسته از دستگاه‌های نکسوسی و پیکسل که با این نسخه از سیستم‌ عامل اندروید سازگار هستند، منتشر کرد. برای آن دسته از کاربرانی که از لیست دستگاه‌هایی که پشتیبانی می‌شوند، اطلاعی ندارند، باید اعلام کنیم فایل‌های مورد بحث برای نکسوس ۵ ایکس، نکسوس ۶ پی، نکسوس ۹ (و نسخه‌ی LTE آن)، نکسوس پلیر، پیکسل سی، پیکسل و پیکسل ایکس‌ال منتشر شده‌اند. این آپدیت، پچ امنیتی دسامبر ۲۰۱۶ را نیز در برمی‌گیرد؛ بنابراین هر دو آپدیت را در قالب یک بروزرسانی OTA دریافت خواهند کرد. گوگل فرایند انتشار بروز رسانی OTA را آغاز کرده است؛ بنابراین احتمالا به‌ زودی دستگاه شما نیز به نسخه‌ی ۷.۱.۱ ارتقا خواهد یافت. با این حال اگر نمی‌خواهید تا آن زمان منتظر بمانید، می‌‌توانید با استفاده از لینک‌های موجود در ادامه‌ی مطلب، فایل ایمیج فکتوری یا OTA را دریافت کنید.

تفاوت بین دو فایل یادشده، نسبتا ساده است. فایل ایمیج فکتوری دربرگیرنده‌ی نسخه‌ی کامل سیستم عاملی است که در دستگاه شما اجرا خواهد شد؛ فلش کردن فایل ایمیج فکتوری به این مفهوم است که شما دستگاه خود را وایپ خواهید کرد (این مورد در زمان نصب کردن نسخه‌ی جدید اندروید توصیه می‌شود). اما نصب فایل OTA ساده‌تر است؛ در این حالت شما اطلاعات خود را از دست نخواهید داد و تنها فایل‌های تغییر یافته‌ بروز رسانی خواهند شد؛ بنابراین حجم آپدیت OTA بسیار کم‌تر از ایمیج فکتوری است، از این‌رو کل روند بروز رسانی به‌ سرعت انجام خواهد شد.
 

بیلد نامبر آپدیت دستگاه‌های نکسوس ۵ ایکس، نکسوس ۶ پی، نکسوس ۹ و نکسوس ۹ ال‌تی‌ای، NMF26F است، اما بیلد نامبر دستگاه‌های نکسوس پلیر و پیکسل سی به ترتیب NMF26J و NMF26H است و در نهایت گوشی‌ های هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس‌ال بیلد نامبر NMF26O را دریافت خواهند کرد. دارندگان گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال، با این بروز رسانی تغییر چندانی تجربه نخواهند کرد؛ بزرگ‌ترین تغییر اندروید ۷.۱.۱ اضافه شدن حالت Daydream VR‌ است تا بدین ترتیب گوشی‌های هوشمند دیگر هم از این پلتفرم پشتیبانی کنند. قابلیت بروز رسانی یکپارچه (Seamless Update) نیز با آپدیت اندروید ۷.۱.۱ به گوشی شما اضافه خواهد شد. متأسفانه گوگل اسیستنت با این آپدیت در دسترس نخواهد بود؛ چرا که این دستیار دیجیتال مختص گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال است؛ با این حال شایعات حاکی از آن هستند که در آینده‌ی نزدیک شاهد اضافه شدن این دستیار به سایر دستگاهی اندرویدی نیز خواهیم بود.

متأسفانه در لیست دستگاه‌هایی که با این بروزرسانی سازگار هستند، نام گوشی نکسوس ۶ به چشم نمی‌خورد و در حال حاضر مشخص نیست که این دستگاه دیگر پشتیبانی نمی‌شود یا هنوز فایل‌های بروز رسانی آن آماده نشده‌اند؛ اما با توجه به آنکه نکسوس ۹ و نکسوس پلیر (دستگاه‌هایی که به‌صورت هم‌زمان با نکسوس ۶ عرضه شده‌اند)، آپدیت اندروید ۷.۱.۱ را دریافت خواهند کرد، به‌ احتمال زیاد در آینده دارندگان این گوشی هوشمند هم بروز رسانی مورد بحث را دریافت خواهند کرد.




 

  • 16 آذر 1395
  • َAghasi - Admin
  • 2226
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025