ربات انسان نمایی که عرق می کند

محققان با مجهز کردن یک ربات انسان نما به مکانیسم خنک کننده ،شانس تجربه عرق کردن و خنک شدن را به ربات ها دادند.
 
طراحان ژاپنی دانشگاه توکیو رباتی با نام Kengoro ساختند که می تواند به مدت یازده دقیقه با وجود فشار شدید در یو پی اس و بدون سوخت موتور به طور متناوب به فعالیت های سختی مثل ورزش پرس سینه مشغول شده و در نهایت سوخت و ساز خود را به شکل تعرق از طریق قاب آلومینیومی جامد بدنه خود به بیرون منتقل کند.

در حقیقت تغییر چگالی فلز بدنه این اتفاق را شکل داده و میکرو کانال های بسیار باریک جاسازی شده روی فلز نقش خروجی را برای این مایع عرق ایفا می کند. استخوان های آلومینیومی این ربات دارای ساختار لانه زنبوری و متخلخل هستند که با چاپ سه بعدی  و لیزر طراحی و ساخته شده اند.

 
 آب پس از رها سازی از یک پمپ در لایه متخلخل داخلی استخوان ها حرکت و به یک منطقه متخلخل تر در نزدیکی سطح چارچوب حرکت می کند اما در آنجا به جای این که روی زمین بچکد، تبخیر می شود. میزان عرق این ربات در حد یک فنجان آب در روز گزارش شده است.
 
گفتنی است؛ این سیستم خنک کننده جدید سه برابر بهتر از ساز وکارهای مرتبط دیگری همچون رادیوتورهای سنتی و یا فن ها که در بسیاری از دستگاه ها یافت می شوند، عمل می کند. 
 
در نهایت اینکه این ربات با داشتن اجزایی مثل اجزایی مانند شانه، بازو، ارتفاعی در حدود 70 سانتی متر و وزنی در حدود 56 کیلوگرم شباهت بسیاری به بدن انسان پیدا کرده است. بعلاوه اینکه بیش از 100 موتور کوچک به همراه تعداد زیادی چرخ دنده اجزای داخلی بدن این ربات را تشکیل داده است.




 
منبع خبر : yjc.ir
  • 26 مهر 1395
  • َAghasi - Admin
  • 2200
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025